onsdag 2. februar 2011

Lue og hals i kamelgarn!


Jeg fikk kamelgarn i gave av en venninne, og tenkte at jeg måtte strikke noe til meg selv! Garnet er godt og mykt og inneholder 45% kamel og 55% ull. Jeg har strikka flere Bare blåbær-luer og har lenge hatt lyst til å strikke en til meg selv, så jeg satte i gang, og sannelig ble det ikke en hals til også. Og pulsvarmere er på vei. Litt dårlige bilder, jeg bør begynne å ta bilder ute... Fargen er mest riktig på det nederste bildet.

Nerde-info:
Oppskrifter: Pickles Bare blåbær-lue og Vridd hals
Garn: Vaiano Kamel
Pinner: 5,5 og 9 mm

5 kommentarer:

  1. Eg har óg strikka den halsen. Strikka fire før jul til julegåver (+ ein til meg sjølv så klart!). Enkel å strikke, men var på ein måte "ferdig" med det mønsteret då eg var i gang med den fjerde halsen...
    Oppdaga bloggen din for ikkje så lenge sidan. Så mykje fint du strikkar! Ser du likar nøstebarn-mønstra. Eg legg deg til i bloggrollen min!

    SvarSlett
  2. Stilig.
    Jeg har ikke kjent på kamelgarn før, er det like mykt som alpakka?
    Det så så godt ut

    SvarSlett
  3. Kjempeflott lue og hals ;o) Kamelgarn er ukjent her i gården. Artig å prøve noe nytt også ;o)) Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg. Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  4. Kamelgarnet er ikke like mykt som alpakka, men lettere og det klør ikke. På meg klør alpakka...

    SvarSlett
  5. Kamelgarn hørtes spennende ut!
    Er deilig å strikke noe til seg selv når man får spennende (ikke fra nærmeste butikk) garn :)
    Kjempe flott lue og hals!

    SvarSlett