tirsdag 22. november 2011

Hvitt og grønt til baby

Disse babyklærne har egentlig vært ferdige en god stund, men det skal være flere plagg i settet så jeg har ventet med å blogge. Nå viser det seg at jeg ikke klarer å ta nødvendige avgjørelser, så jeg sier meg ferdig (så langt) og legger avgjørelsene på is.

Nerdeinfo:
Oppskrifter fra Stikk til nøstebarn: Rillestrikka omslagsjakke, Lettstrikka babylue og body
Garn: Filcolana Arwetta Classic
Pinner: 3 mm


 
Omslagsjakka syns jeg å huske fra før at er liten i størrelsen, så jeg strikka den i str 6 måneder, men gjorde noen endringer for å gjøre den mindre. Tror ikke den er helt feil i størrelsen til nyfødt. Er fornøyd med stripene i glattstrikk og rillestrikk.


Lettstrikka babylue er søt og enkel, en klassiker. Jeg strikka denne med lignende striper som i jakka.

Denne bodyen må jeg strikke flere av i større størrelser. Ser for meg at fasongen blir fin og den er lett å strikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar