mandag 27. februar 2012

Litt småtterier


Jeg har strikka litt forskjellige småplagg av det herlige garnet Austerman Royal. Det er ennå litt igjen av det, så det blir nok noen småplagg til. Og når det gjelder basisplagg kommer jeg stadig tilbake til Nøstebarn-boka.


Smetteskjerf

Jeg syns smetteskjerf er så søte, og dette regner jeg med at kan brukes lenge.


Barnelue med øyreklaffer

Av en eller annet grunn har jeg aldri strikka denne nøstebarnlua før. Oppskriften var helt grei, men jeg syns ikke økingen foran ble så pen. Det ble bedre med hekla kant, men jeg er usikker på om jeg kommer til å strikke denne igjen. Strikka str 1 år, men tipper den ble ca str 1/2 år. 
 
Rillestrikka votter

Denne typen votter har jeg strikka flere ganger før, veldig enkel oppskrift og fint resultat.

Nerde-info:
Oppskrifter: Strikk til nøstebarn
Garn: Austermann Royal. Skjerfet er i grått, lua og vottene er i grått og gråblått.
Pinner: 3 mm/4 mm/3,5 mm

2 kommentarer: